Bengkel Buat Duit Sebagai Penulis Sambilan









Saturday, June 12, 2010 at 8:00am
Sunday, June 13, 2010 at 5:00pm
Location: Sarawak Industrial Promotion & Exhibition Centre (SIPEC), Jln P Ramlee, Kuching, Sarawak

R.K. Management & Services, Kuching buat julung kalinya akan menganjurkan bengkel penulisan majalah dan buku khas untuk warga Kuching/Sarawak.


OBJEKTIF

Bengkel ini membongkar rahsia dan teknik bagaimana untuk menjana pendapatan cuma menulis secara sambilan di rumah. Di hujung kursus peserta akan dapat menghasilkan sebuah artikel majalah untuk diterbitkan. Selain itu, sebuah peserta akan dapat menyediakan kertas cadangan penulisan buku untuk dihantar kepada penerbit.


KANDUNGAN

Hari Pertama (Penulisan Artikel Majalah)

- Buat duit dengan menulis artikel
- Di mana mencari idea?
- Membedah majalah
- Teknik mengarang pantas dan berkesan
- PRAKTIKAL: Menulis artikel majalah

Hari Kedua (Penulisan Buku)

- Menjana pendapatan pasif dengan wang royalti
- Membedah buku
- Disiplin pengarang prolifik
- Rahsia menulis 5 buah buku serentak
- PRAKTIKAL: Menulis proposal buku

EKSKLUSIF: Peserta akan didedahkan dengan rahsia kejayaan buku Ilmu Pengaruh: Bukan Jampi Tetapi Seni yang laris di pasaran. Ia tidak pernah dibongkar di mana-mana kursus sebelum ini.


TRAINER

Syahrul Nizam Junaini merupakan pensyarah universiti sepenuh masa dan juga penulis sambilan. Walaupun menulis secara sambilan dan pada hujung minggu, beliau menulis hampir 100 artikel majalah yang tersiar di Dewan Masyarakat, Dewan Budaya, Al-Islam dan banyak lagi.

Beliau kini kolumnis tetap di majalah Pa&Ma. Semasa menjadi kolumnis di akhbar Utusan Sarawak beliau telah menulis lebih 30 artikel.

Hingga kini beliau telah menulis 4 buah buku. Buku terbaru beliau, Ilmu Pengaruh: Bukan Jampi Tetapi Seni terpaksa diulang cetak tidak sampai dua bulan selepas diterbitkan.


YURAN

RM200 untuk dua hari termasuk bahan kursus, makan dan minum.


PERTANYAAN

Hubungi Sdr Abdul Razak sekarang juga di 019 8487955 atau 082 254955. Jangan lepaskan peluang membuat duit dengan menulis. TEMPAT SANGAT TERHAD!

Jadi hadiri bengkel, tulis dengan betul, dan anda akan menerima cek pertama beberapa bulan akan datang (dan pada setiap bulan)!



Leave your comment